سلامتی

چگونه با خود مهربان باشیم؟

زندگی می تواند دشوار باشد، با متغیرهای بسیار خارج از کنترل ما. با این حال، مهربانی با خود می تواند به ما کمک کند، اما چگونه می توانیم با خود مهربان باشیم؟
مدیریت هجوم احساساتی که در مواقع سخت به وجود می آیند کار آسانی نیست. با این حال، کارهایی وجود دارد که واقعاً می‌توانیم انجام دهیم تا به ما کمک کند با خود مهربان‌تر باشیم، مخصوصاً زمانی که احساس می‌کنیم کنترل نداریم یا دلسرد می‌شویم.
وقتی نسبت به خود سخاوتمندتر هستیم، این احساسات دشوار تأثیر کمتری بر رفاه کلی عاطفی ما دارند.

مهربانی با خود به چه معناست؟
مهربانی چهار خصلت دارد:

  • با خودتان مهربانانه صحبت کنید.
  • دریابید درد یک تجربه جهانی است.
  • به احساسات خود به وضوح و محکم نگاه کنید تا آنها را سرکوب نکنید یا مبالغه نکنید.
  • در هر صورت توقعات واقع بینانه برای خود تعیین کنید. اگر عادت به انتقاد یا بدبین بودن دارید، تصور اینکه مهربانی با خودتان چگونه است، سخت است.

ورزش ممکن است غیرطبیعی، ناخوشایند و مصنوعی به نظر برسد، اما فراموش کردن مهربانی با دیگران می تواند کل روند مهربانی را برای خودتان آسان کند.


بیشتر بخوانید: روانشناسی کودکان مجرد چگونه هستند؟


چگونه با خود مهربان باشیم؟

چگونه با خود مهربان باشیم؟
در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید با خودتان مهربان باشید:

1- احساسات قوی خود را به خود نشان دهید
نشستن با افکارت سخت است و می تواند غیرطبیعی باشد. بنابراین ورزش برای مهربانی با خود بسیار مهم است، به خصوص زمانی که زندگی سخت باشد.
احساسات قوی چیزهای زیادی به ما می آموزدد، به خصوص وقتی آنها را به عنوان یک مشکل مطرح می کنیم.
توجه داشته باشید که چه زمانی و چگونه از احساسات دشوار خود اجتناب می کنید، سپس سعی کنید این کار را متوقف کنید، که به شما امکان می دهد با خودتان مهربان تر باشید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید
صاف کننده مو با کراتینه، فر راحت است!

2. کاری را که دوست دارید انجام دهید
اقداماتی وجود دارد که می توانید برای درمان بهتر خود بردارید. شاید لزوماً نیازی به مدیتیشن نداشته باشید. شاید این همان چیزی است که شما در مورد مهربانی با خودتان فکر می کنید موسیقی گوش کن، بخوانید، با یکی از عزیزانتان تماس بگیرید.
مهم نیست چه کاری انجام می دهید، فقط مهم این است که آن را دوست داشته باشید. شاید چیزی کاملا متفاوت. مهم نیست که چه چیزی است، به یاد داشته باشید که انجام آن شما را خوشحال می کند و سعی کنید آن را بیشتر انجام دهید، سپس فعالیت های دیگری را پیدا کنید که از آنها لذت می برید.


بیشتر بخوانید: راه های جلب اعتماد چیست؟


چگونه با خود مهربان باشیم؟

3. بر آنچه برای شما ارزشمند است تمرکز کنید
پس از اپیدمی کووید 19، بسیاری از روش‌های ما تغییر کرد.
برخی از افراد شغل خود را از دست داده اند یا برای مسافت های طولانی کار می کنند.
افراد دیگر دوستان و خانواده خود را از دست داده‌اند، اما این چالش‌ها و تراژدی‌ها می‌توانند نشان دهند که چگونه می‌توانیم با ظاهر شدن در زندگی و تجسم ارزش‌هایمان بهتر عمل کنیم.
به عنوان مثال، اگر حمایت مالی خانواده برای شما مهم است، اما شغل خود را از دست داده اید، سعی کنید از نظر عاطفی یا معنوی از آنها حمایت کنید.
همیشه راهی برای انطباق و تجسم بهترین شخصیت هایمان، حتی در بحبوحه تراژدی وجود دارد. این یک عمل واقعی مهربانی و مراقبت است.

4- به لحظه توجه کنید!
وقتی شروع به احساس بی قراری یا ترس می کنید، به پاهای خود توجه ویژه ای داشته باشید. توجه کنید که چگونه آنها در زمین کاشته می شوند و کف پای شما از شما حمایت می کند.
روی زمان حال تمرکز کنید و سعی کنید خود را به زمان حال متصل کنید. دوری از افکارتان می تواند به شما کمک کند تا احساس شفافیت و آرامش بیشتری داشته باشید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید
بهبود کرونا با سرما

بیشتر بخوانید: زنان مورد علاقه مردان، آیا شما یکی از آنها هستید؟


چگونه با خود مهربان باشیم؟

5. از احساسات فیزیکی خود لذت ببرید
بیشتر زندگی مدرن بر خواندن، تفکر، کار و درک دنیای اطرافمان متمرکز است. خوشبختانه، شادی را در همه جا می توان یافت، حتی در ساده ترین لحظات چشیدن رایحه ها، طعم ها یا مناظر زیبا.
لذت بردن از یک غذای خوشمزه یا توجه به رایحه عطر مورد علاقه تان می تواند شما را بسیار خوشحال کند.
مهم نیست در زندگی شما چه اتفاقی می افتد، هرگز فراموش نکنید که به خودتان هدیه ای بدهید تا از چیزهای کوچک لذت ببرید. می تواند نگاه شما به خود و دنیای اطرافتان را تغییر دهد.

6. خود را در آغوش بگیرید
عشق و مراقبت جسمانی پایه تایید و عشق است. حتی اگر تنها باشید، می توانید این کارها را انجام دهید خودت را در آغوش بگیر یا کبودی روی دست خود احساس کنید.
نشان داده شده است که این تمرینات سطوح طبیعی استرس یا کورتیزول را کاهش می دهند.


بیشتر بخوانید: راه هایی برای حل مشکلات خانواده، چه زمانی می توانیم کمک بگیریم؟


چگونه با خود مهربان باشیم؟

7- برای خود دلسوزی داشته باشید
با ابراز همدردی با خود دوست شوید. بهترین راه برای احساس شفقت نسبت به خود این است که تصور کنید که عزیزتان صدمه دیده است. در این مواقع چه می کنید؟ سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • به او چه می گویید؟
  • چه احساسی نسبت به او دارید؟
  • چگونه به او اعتماد دارید؟
  • در مورد مراقبت و محبت او چه احساسی دارید؟

حالا برای خودت انجام بده، برای خودت متاسف باش.

خواندن این مطلب را از دست ندهید
درمان و رفع چین و چروک های دور چشم با بوتاکس یا لیزر

بیشتر بخوانید: آیا روانشناسی حسادت در کودکان یک واکنش طبیعی است؟


8- خود را باور داشته باشید
بخشی از مهربانی با خود، درخواست بهترین ها برای خود است. باید به خودت ایمان داشته باشی تا بهترین نتیجه را بگیری.
به توانایی ها و قضاوت خود ایمان داشته باشید. خیلی به خودت فکر کن: خودت را باور کن

9- خود را بپذیرید
خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید. شما نقاط قوت و ضعفی دارید. گاهی موفق می شوید و گاهی شکست می خورید. گاهی حق با شماست و گاهی اشتباه. به خودتان اجازه دهید دقیقا همان چیزی باشید که هستید.


بیشتر بخوانید: با راه های کاهش اضطراب آشنا شوید! آیا این تکنیک ها را می شناسید؟


چگونه با خود مهربان باشیم؟

10- شکرگزار باشید
توجه کنید که چرا سپاسگزار هستید. صرف زمان فعال برای قدردانی، زندگی را شادتر می کند و می تواند شما را از افکار منفی رها کند.
قدردانی حتی در کوچکترین لحظات ممکن است، ممنون بابت یک فنجان قهوه داغیک صبح آفتابی زیبا، ابری یا برفی، یا حتی فکر زنده بودن روز بعد.
به خاطر داشته باشید و برای رویدادهای روزانه خود سپاسگزار باشید.

اگر در مورد روانشناسی سوالی دارید از روانپزشک بالینی نی نی بان بپرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.