راهکارهای افزایش فروش برای انواع کسب و کار | فالنیک | بهمن 1401
این اطلاعات را میتوانید با روشهای مختلف مانند تماس تلفنی، پرسشنامه آنلاین و … بدست آورده و ثبت کنید. برای جمع آوری و ثبت اطلاعات نرم افزارهای مختلفی وجود دارد. در نرم افزار سی آر ام با استفاده از فرم های متنوع، میتوانید پروفایل مخصوص برای هر مشتری ایجاد کنید و اطلاعات مورد نیاز را در آن ثبت و به روزرسانی کنید. در اینصورت همه پرسنل فروش میتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته و از آنها بهره ببرند.
۳. هیچ بخشی از قیف فروش را از دست ندهید
همواره برای ارتباط با مشتریان یک برند راههای مختلفی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به سایت، وبلاگ، شبکه اجتماعی، ایمیل و … اشاره کرد. با شناخت مخاطبین خود و کانالهایی که بیشترین مخاطب را به سمت کسب و کار شما سوق دادهاند میتوانید قیف فروش مخصوص به آن کانال را طراحی کنید؛ همچنین با اجرای این استراتژی میتواند تعداد مخاطبین بیشتری جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.
۴. رقبای خود را بشناسید و مزیت بیشتری ارائه کنید
یکی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر، شناخت کامل رقبا و بررسی اقدامات آنها به صورت روزانه یا دورهای است. بررسی و شناخت رقبا میتواند فرصتها و ایدههای جدیدی را برای ارتباط با مشتری و راهکارهای عملی افزایش فروش بدهد.
در بررسی رقبا میتوانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید و برنامهریزیهای بعدی را برای ایجاد مزیت رقابتی نسبت به آنها انجام دهید.
۵. برای مشتریان ارزش ایجاد کنید و خلاق باشید
یکی از مهمترین راهکارهای فروش موفق در انواع کسب و کارها ایجاد ارزشهای منحصربفرد برای مشتریان است. در این راستا باید درک درستی از مشتریان و نیازهای آشکار و پنهان آنها داشته باشید. سپس روی مزیتهای رقابتی خود نسبت به رقبا تمرکز کرده و خدمات یا محصولات را به شیوهای جدید و خلاق به مشتریان ارائه دهید. از جمله این اقدامات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• ایجاد یک روش جدید برای پاسخدهی آنلاین
• امکان دریافت مشاوره از کارشناسان با روش های متفاوت
• ارائه خلاق در سایت و شبکههای اجتماعی
• تبلیغات به شکل خلاقانه
• ارائه خدمات ویژه به مشتریان وفادار (پرداخت قسطی، تخفیف دورهای و …)
۶. خودتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید
یکی دیگر از راهکارهای عملی افزایش فروش، بالا بردن سطح تعاملات با مشتریان است. در این راستا باید به هر شکل که میتوانید خودتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. در اینصورت اولین گزینه برای دریافت خدمات یا خرید محصول خواهید بود. تکنیکهای مختلفی در این زمینه وجود دارد ایجاد یک مسیر ویژه برای هرگروه مشتری برای تبلیغات در شبکههای اجتماعی، برگزاری سمینار، تولید مقاله، ارائه کاتالوگ رایگان، ارسال ایمیل و پیامک و نظرسنجی می تواند شما را ماندگار ومنحصر به فرد کند.